Dörtyol-Hassa Demir Yolu ve Otoyolu Tünelleri Projesi
Genel Bilgiler
Dörtyol-Hassa Demir Yolu ve Otoyolu Tünelleri Projesi, İskenderun Körfezi'ni Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ne doğrudan bağlayarak ulaşımı kolaylaştırmayı hedefleyen stratejik bir projedir.
Proje Detayları
- Tünel Uzunluğu: 18.8 km
- Demir Yolu ve Otoyol Tünelleri: 1x1 tek hat demir yolu ve 2x2 otoyol
- İnşaat Yöntemleri: TBM ve NATM
- Sözleşme Tarihi: 23 Şubat 2024
Bölgesel Etkiler ve Avantajlar
- Sanayi ve Turizm: Hatay ilinin sanayi ve turizm bölgelerine katkı sağlayacak, ekonomik faaliyetleri canlandıracak.
- Ulaşım Kısalmaları:
- Kırıkhan-İskenderun-Dörtyol: 77.3 km'den 62 km'ye
- Nurdağı-Osmaniye-Dörtyol: 121 km'den 100.4 km'ye
- Dörtyol-Kırıkhan-Hassa: 78.8 km'den 25.4 km'ye
- Payas-Fevzipaşa: 84 km'den 54.4 km'ye
- Lojistik ve Ticaret: İskenderun Körfezi'nin lojistik ihtiyaçları Hassa ve Kırıkhan Bölgesi'ndeki alanlardan karşılanacak, bu da bölgedeki ticaretin artmasına ve İskenderun Limanları'nın öneminin yükselmesine katkı sağlayacak.
Teknik Özellikler
- İhale ve Sözleşme: İhale 29 Aralık 2023'te yapılmış, sonuçlar 10 Ocak 2024'te açıklanmıştır.
- Kapsam:
- Km:0-25 arası güzergah kazı-dolgu ve sanat yapısı işleri
- 2x2 şeritli 18.8 km karayolu tüneli
- 1x1 (tek hat) 18.9 km demiryolu tüneli
- Km:0-25 arası karayolu ve demiryolu üstyapı işleri
- Karayolu kavşağı ve entegrasyon
Avantajlar
- Taşımacılık giderlerinin azaltılması
- Elleçleme sürelerinin düşürülmesi ve organize edilmesi
- Sistemler arası entegrasyonun yönetilmesi
- Ortak giderlerin azaltılması
- Taşımacılık hizmet kalitesinin ve standardının artırılması
- Tedarik zincirinin güçlendirilmesi ve değer artışı sağlanması
- Taşımacılıktan kaynaklanan trafik sorunlarının azaltılması
- Tedarik zincirinde optimizasyon ve tekel yürütme
Projenin tamamlanmasıyla bölgedeki ulaşım altyapısı gelişecek, ticaret ve turizm faaliyetleri artacak, ekonomik ve sosyal faydalar sağlanacak, ve Türkiye'nin ihracatına önemli katkılar sunacaktır.